torsdag 11 oktober 2012

Varit på en fantastisk resa till London

Nu var det länge sen jag bloggade, skämmes på mig! Nåja nu blir det nya tag ;) vi har alldeles nyss kommit hem från en helt underbar resa till London, bara jag och Peder i hela 6 nätter!

I London har vi shoppat, gått på musikal, stand up comedy show, strosat runt i härliga soho - hittat många fantastiska restauranger och små pubar. Levt livet helt enkelt ;)

Väl hemma igen är det mycket jobb på agendan men de får väl gå, kan ju inte alltid vara ledig å leva lyxliv. Hehe ;)
Men snart är det dag för en till resa, denna gång blir det till Irland och Dublin - ett ställe vi inte besökt tidigare. Så det blir spännande!

Tjingeling

fredag 11 maj 2012

Ledig

Har inget särskilt att berätta egentligen, sitter bara hemma å gör ingenting denna fredag. Oscar och Elvis håller mig sällskap! Ute är det grått och trist men ändå ganska varmt, våren är i alla fall här Tack och lov! ;)

Ting

torsdag 1 mars 2012

Bkk

Jisses så fantastiskt roligt det är här i Bangkok massa bra shopping å god å billig mat härligt flummiga människor fyller khaosan road på kvällarna.

Sen sist jag bloggade så har vi hunnit med en massa bra shopping, party och träffat min kollega Vera och hennes familj, haft trevliga kvällar med dom. Nu är de på flygplatsen och ska åka hem till Sverige igen.

Jag och Peder blir kvar i bkk till på söndag sen är våran tid i Thailand över för denna gång :( var tog tiden vägen? Känns som att vi nyss kom fram till Thailand, vill verkligen inte hem till snön å kylan igen. De enda jag saknar hemifrån är Oscar och Elvis.

söndag 26 februari 2012

En dag vid poolen!

Idag vaknade vi tidigt, redan vid 7:20, började dagen med att gå ner och äta världens bästa hotellfrukost. Sen gjorde vi oss i ordning för att gå upp på taket och lägga oss vid poolen. Riktigt varmt här i Bangkok även idag, härligt.

Idag tog jag mitt första dopp i poolen, mina tatueringar har äntligen läkt ;)

Det går inte att beskriva med ord hur skönt det var med ett svalkande dopp! Vi stannade hela 7 timmar vid poolen idag, solade å badade å läste bra böcker.

Vi åt middag vid khao san road å nu e vi hemma på hotellet igen, tar oss en kall drink på balkongen och kommer att fortsätta chilla här på Navalai resten av kvällen, vi har gjort shopping å fest på khao san road två kvällar i rad så ikväll känns det bra att ta det lugnt.

Imorgon blir det shopping på MBK å de olika siam varuhusen.

lördag 25 februari 2012

Bangkok

Ja nu är vi äntligen i bkk å Navalai river resort. Varit här sen igår fredag runt 11 tiden på dagen. Här är det fantastiskt härligt att bo, fina rum, trevlig personal och en fin pool på taket!

Igår gjorde vi khaosan road osäkert och hade sjukt roligt. Idag har vi varit till chatuchak weekend market å shoppat lite, ruskigt rolig marknad å billigt ;)

Idag har vi även hunnit med att ligga en stund vid poolen å varit förbi khaosan för lite kvälls shopping. Älskar att bo nära just khaosan road, händer sjukt mycket roliga saker här!

Nu natt å dax att sova.

tisdag 21 februari 2012

Min födelsedag 19/2

Vi började min födelsedag med att gå ner till stranden och få njuta av solen och den 35 gradiga värmen. Tänk er att fylla 35 år å få ha det lika många grader varmt ;)

På stranden firade vi mig med några SPY winecoolers å en öl, mitt i allt började det regna, suck. De var bara att gå upp och söka skydd för regnet, det var dock bara en skur så vi kunde återgå till strandlivet efter en stund detta till min stora glädje, hur ofta får man fira sin födelsedag på Koh Samui??

Efter stranden åkte vi iväg och åt tillsammans med Morlin, vi åt fantastiskt god fisk, en soppa med både räkor, fisk å bläckfisk, samt glasnudlar med räkor. Underbart gott!

Dagen fortsatte med lite balkong häng å en stunds vila så att vi skulle orka med min födelsedagsfest på viking bar. Fick ursnygga lampor av Peder i födelsedagspresent! Tack raring!

Efter att vi sovit en stund så gjorde vi oss i ordning och begav oss iväg till Viking för att starta partyt, där hade Morlin ställt upp ett glas gjort utav en melon samt min favoritmaträtt Laab moo som hon stoppat i en kokosnöt. Hon e för söt den tjejen :)

Åt godaste laab moo'n ever och drack en mai tai ur mitt melon glas, sen kommer hon med ett paket oxå som om hon inte redan gjort min födelsedag perfekt redan. I paketet så är det en super fin svart kofta, precis sådana som jag använder hemma. Tack!

Nu börjar partyt, vi dricker gott å umgås och har det super trevligt, Tionde börjar jobba och även han kommer med en present till mig, ett svart linne. Tack Toon.

Några av Morlin och Toon's vänner kommer till baren och även de kommer fram och grattulerar mig, alla känner apan men apan känner ingen...

När jag tror att allt är färdigt så dyker Morlin och två andra tjejer upp med ett paket glass med ljus i och börjar sjunga för mig, Bosses vad jag blev generad, hela baren släcktes ner å musiken tystnade så precis alla på viking stirrade på mig!

Hade i alla fall den bästa av de bästa födelsedagsfesterna ever. Hade roligt ända fram till 6:15 på morgonen, ja det var först då vi anlände tillbaka till vårt hotell.

Vill alltid fira min födelsedag här, den här födelsedagen kommer jag aldrig art glömma. Hade sjukt roligt!

lördag 18 februari 2012

Första mulna å regniga dagen på 1 månad i Thailand.

Idag regnar det på Koh Samui, den första dagen med dåligt väder på 1 hel månad här i Thailand. Vi har verkligen haft ett toppen väder hela tiden fram tills idag. Nu sitter vi i hotell receptionen å surfar med wifi. Tror att det snart slutar regna, det brukar inte hålla i sig så länge. När det slutat ska vi ta motorbiken å dra iväg till tesco.